پوریاپوریا، تا این لحظه: 16 سال و 10 ماه و 12 روز سن داره
پارساپارسا، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 8 روز سن داره

پوریا و پارسا

مراسم حناکشون

1393/4/3 1:47
نویسنده : نازی
271 بازدید
اشتراک گذاری

در طب گذشته حنا به صورت موضعی در درمان دردهای مفاصل، جوش و زخم بکار می‌رفته است و بعنوان عامل رنگ‌کنندۀ پوست و مو مصرف شده است .

آثار فارماکولوژیکی: به علت وجود تانن، اثرات قابض نشان می‌دهد . به طور کلی عمدۀ آثار رنگ‌کنندگی و درمانیحنا را ناشی از وجود مادۀ لاوسون می‌دانند ، اما این ماده به تنهائی عمل نمی‌کند و به خصوص خاصیت رنگ‌کنندگی آن به سایر مواد نیز بستگی دارد .

لاوسون سمیت بسیار کمی دارد و موجب کند شدن زودگذر ضربان قلب با افزایش دامنۀ انقباض آن می‌گردد

 

 اثر ضد اسهالی آن را به علت کاهش تونوس و حرکات دودی شکل روده می‌دانند. اثرات ضد التهاب، ضد درد و ضد تب با مصرف 500 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن لاوسون (مادۀ مؤثر حنا) گزارش شده است . اثر ضد باکتری و ضد قارچی حنا را نیز به لاوسون نسبت می‌دهند .

 

 

ازقدیم بین خانوم های مسن فامیل رسم براین بود که اولین تابستون  نوزاد رو مراسم حناکشون برپامیکردن به طوری که روز اول فصل تابستون  نوزاد رو میبردن حموم وبایه مقدارحنای خیس شده بدن نوزادرو شستشومیدادن به این شکل که حنا رو به بدن نوزادمیکشیدن وچنددقیقه صبرمیکردن تا باخاصیتی که داره مانع ازگرمازدگی نوزاد تو گرمای تابستون بشه وبعد از استحمام نوزاد رو به باغ میبردن واززیردرخت سنجد رد میکردن وعطرشکوفه های درخت کنجدهم درست مثل گیاه حنا همین خاصیت ضدگرمازدگی رو داره 

ماهم امسال به رسم قدیما روزاول تابستون تصمیم گرفتیم به پیشنهادوکمک مامان جون پارسا هردوتا مراسم رو اجراکنیم 

 

 

 

 

وصدالبته که این مراسم به قولی بیشترجنبه تشریفاتی داشت وبه قول مامان جون یه طوری نباشه که بعدازاین مراسم دیگه هرجایی دلمون خواست بچه مونو ببریم جلوگرما مراقبت هم لازمه 

 

آرزو دارم خدای مهربون عسل های مامان رو از جمیع بلایا حفظ کنه

الهی امین

پسندها (1)

نظرات (0)